Visie en missie

Ole tours

Experience in a green way!

Een visie is natuurlijk de basis voor iedere onderneming. Een visie kan zich ontwikkelen en moet zich ontwikkelen voor de kansen binnen het bedrijf. Een visie is het vermogen om kansen te kunnen zien en om daaruit weer nieuwe ideeën te kunnen krijgen. 

  • Wij willen namens Ole tours in de komende drie jaar sterk concurreren met de huidige aanbiedende reizen naar spanje. Na deze drie jaar willen wij dan ook in de top 3 van reisaanbieders naar spanje staan.
  • Wanneer deze visie na 3 jaar is waargemaakt willen we gaan concurreren met de grote topreisbureaus in Nederland. Na 6 jaar is de top 5 dan ook een belangrijk streven. 

Natuurlijk kom vanuit de visie een missie voort. De missie is de missing link van het believe systeem van de onderneming. Alle medewerkers zijn dan ook actief en zich bewust van de missie binnen het bedrijf.  

  • Wij willen duurzaamheid zo effectief mogelijk benutten, en daarmee inspelen op de drie p’s: People, Planet & Profit.
  • Wij willen creativiteit uitstralen en een vetrouwend imago naar de consument toe wekken!
  • Wij willen creativiteit de ruimte geven binnen ons bedrijf!
  • Wij willen de onderlinge relaties binnen ons bedrijf versterken, en hiermee inspelen op de HR.
  • Wij willen de beleving bij de consument vergroten! 

De marketingmix is een goede combinatie van de 5 marketinginstrumenten die een onze organisatie goed kan gebruiken voor de invulling van de marketingstrategie. Door deze marketingmix op een optimale manier te gebruiken verg je ontwikkelingen binnen je bedrijf. Door de juiste combinatie van de 5p’s kunnen wij onze effectiviteit en onze bedrijfsresultaten verbeteren.

5p’s
-          Prijs: de prijs is binnen een bedrijf een belangrijke factor. Natuurlijk moeten we voor onszelf een goede prioriteit stellen, maar ook voor de consument moet het aantrekkelijk blijven. Wij zijn natuurlijk erg gesteld op duurzaamheid, wij proberen dan ook in zoveel mogelijk situaties duurzaamheid te betrekken. Uiteindelijk zal dit uiteraard ook bij de prijs een invloed hebben. De consument wordt hiervan ook op de hoogte gesteld, en krijgt ook verdere info over de nadelen, en gevolgen van de wereld wanneer wij niet als planeet letten op duurzaamheid.

-          Personeel: De medewerkers binnen ons bedrijf Ole tours moeten voldoen aan onze kwaliteiten. Zij behoren creatief te zijn en vertrouwen te wekken bij de consumenten. Daarom behoren onze medewerkers op de hoogte te zijn van onze missies en visie, zodat zij een doel hebben en vanuit hier te werk kunnen gaan. Onderlinge relaties zijn voor ons dan ook heel belangrijk. Wanneer de sfeer binnen je bedrijf slecht is zal dit dan ook leiden tot slechte prestaties.

-          Plaats: uiteraard moeten we ons product kunnen verkopen/aanbieden. Vele reisorganisaties werken via een online boekingssysteem. Wij maken dan ook gretig gebruik van internet. Online boeken heeft een sterke ontwikkeling doorgaan wat dus kansen bied, vooral wanneer je kijkt naar onze doelgroep die het meeste gebruik maken van internet. Via onze website, waar natuurlijk overzichtelijk onze informatie is te vinde, is het dan ook mogelijk om boekingen te doen voor de reis. Omdat wij ook denken aan het vertrouwen v/d consument zijn er ook mensen die behoeften hebben aan direct contact met de verkoper. Daarom is de verkoop via een aantal reisbureaus van belang voor de consument.

-          Promotie: onder promotie valt de communicatie van ons bedrijf gericht op het stimuleren van onze verkoop. Wij moeten natuurlijk als opkomend bedrijf ons goed focussen op de promotie binnen en buiten ons bedrijf. Ten eerste zijn de public relations een goede insteek. Het nastreven van goede contacten bijv. klanten, banken, leveranciers en financiers. Maar natuurlijk is reclame ook een belangrijk punt in onze marketingmix. Via alleen mond tot mond reclame halen wij niet onze doelstellingen. Daarom is via internet en tijdschriften reclame maken  ook een belangrijk onderdeel. Zoals al werd verteld maakt onze doelgroep gretig gebruik van internet en social media. Het idee is dan ook om ons daarop in ons promotieplan goed te gaan focussen.

-          Product: het product is natuurlijk de basis waarin het bedrijf gaat ondernemen. Zonder een product heeft het natuurlijk geen zin om in alle andere P’s investeringen te gaan doen. Ons product bestaat uit rondreizen in Spanje. De doelgroep van ons concept is gericht op jong volwassenen. Beleving en duurzaamheid zijn de twee belangrijkste factors binnen ons concept. Onze organisatie heet Ole tours en ons motto is dan ook: Experience a green way! Wat dus betrekking heeft op de duurzaamheid en beleving.

Missie
Vanuit de visie wordt, als het allemaal een beetje goed gaat, een missie ontwikkeld. De missie van een bedrijf (of organisatie) is een mooie one liner die bij voorkeur begint met "Wij willen…"
"Wij willen werken makkelijker maken" (Apple), "Wij willen mensen plezier geven" (Disney) zijn treffende voorbeelden. Bij een klant, actief in engineering voor de ruimtevaart ontwikkelden we de missie " wij willen creativiteit de ruimte geven", waarmee ook de uitgangspunten van het HR beleid werden neergezet. De missie is de hoeksteen van het believe systeem van een onderneming. Iedereen die actief is binnen het bedrijf moet zich bewust zijn van de missie en ernaar leven.