Conclusies en aanbevelingen
Aanbevelingen:
- Binnen 3 jaar is het verstandig dat de onderneming 75% van zijn reizen duurzaam maakt. Dit kan getest worden door de certificaat van Green Key.
- Binnen een jaar is het verstandig voor de ondernemer om in te spelen op diversiteit van de groepsrondreizen en hierbij een combinatie maken van actief, passief, inspanning, ontspanning, cultuur en natuur. Dit kan gemeten worden door na en tijdens enkele reizen enquêtes in te laten vullen.
- Binnen een tijdbestek van drie jaar is het verstandig voor de ondernemer om te segmenteren binnen bepaalde doelgroepen om in te spelen op de verschillende interesses en zo de beleving van deze groepen te vergroten. Dit kan gemeten worden door middel van enquêtes.
- Binnen een tijdbestek van 3 jaar is het verstandig voor de ondernemer om zijn reizen aan te passen op de normen en waarden van de Nederlandse reiziger. Uit de vraagzijde is gebleken dat duurzaamheid een hoogstaat bij de toerist heeft, daarnaast kan er gedacht worden aan luxe. Dit kan gemeten worden door enquêtes, maar ook door te onderzoeken en analyseren van trends en ontwikkelingen in Nederland.
Maak jouw eigen website met JouwWeb